LAMY

 

Lamy je nemački, svetski poznat i priznat proizvođač naliv pera, rolera, hemijskih olovki, tehničkih olovki i multisistemskih olovki, koje se danas ubrajaju među najpopularnije, najkvalitetnije moderno dizajnirane olovke.

Istorija i dizajn

Josef Lamy, osniva kompaniju 1930. godine sa kojom izbacuje najpre penkala tadašnjih brendova Arthus i Orthos. Brend Lamy rađa se 1952. godine, sa promocijom tada  Lamy27  penkala, koji je sa takozvanim ‘tintomatik’ sistemom, laganim i čistim protokom mastila probio Lamy na tržištu.

1957.godine sedište Lamy kompanije se pomera u Hajdelberg, Nemačku. Od tog do današnjeg vremena, kompletan asortiman Lamy-ja se proizvodi isključivo u ovom nemačkom gradiću, na najvišem tehničkom nivou, uz oštru kontrolu kvaliteta.

Josef-a 1962.godine  nasleđuje njegov sin Manfred Lamy koji se aktivno uključuje u porodični posao i kompanija od tog vremena kreće uzlaznom putanjom. 1964. godine Lamy se  učvršćuju na tržištu sa promovisanjem Lamy exact, prve nemačke hemijske olovke sa velikim kapacitetom punjena i pišućim vrhom od nerđajućeg čelika.

U istoriji Lamy kompanije, rođenje čuvenog  Lamy dizajna 1966. godine bilo je bez sumnje najznačajnija prekretnica. Te godine, u saradnji sa bivšim dizajnerom električnih brijača za kompaniju Braun, Gerd Muller-om,  predstavljen je  Lamy 2000 koji je postavio na tržištu nove standarde sa svojim nepogrešivim dizajnom, funkcionalnim, praktičnim oblikom, i postojanim materijalom od nerđajućeg čelika i Maklorona. Lamy 2000 još uvek, i u današnjem vremenu, definiše stil proizvoda svih Lamy brendova.

Funkcionalna Lamy hemijska olovka 1974. godine dobija drugačiju formu kako bi privuklo novu ciljnu grupu potrošača- izuzetno tanka, napravljena  isključivo od metala, Lamy cp1, koja postaje, ne toliko stvar prestiža koliko stila. Lamy cp1 u kratkom roku postaje najprodavanija nemačka olovka u svojoj klasi.

  1. godine Lamy lansira Lamy safari, robusno penkalo napravljeno od takozvane ABC plastike, maslinastozelene boje. Ciljna grupa su bili učenici, uzrasta 10-15 godina, kod kojih je neobičan dizajn ove olovke veoma brzo postao popularan.
  2. godine promoviše se Lamy white, prvenstveno namenjena poslovnom svetu, koja je postala prvi i najčešće kopiran pisaći pribor u beloj boji. Već sledeće godine nadmašena je sa linijama Lamy spiritLamy logo i Lamy rang, sa kojim Lamy uvodi prepoznatljiv pritisni klip na kraju olovke, koji danas većina pisaćeg pribora koristi.
  3. godine tržište su ugledale dve nove olovke, Lamy unic i Lamy twin, kućište olovke koje se jednostavnim uvrtanjem, po potrebi  pretvara  u olovku. Sa ovim patentom, pisaćem priboru više nije bio potreban poklopac. Ova linija olovaka otvorila je  proizvodnju serija multisistemskog pisaćeg pribora  koji je na dalje postao i specijalnost Lamy kompanije.
  4. godine Lamy počinje sa internom proizvodnjom klipsi, vrhova penkala i hemijski olovki, refila i kertridža za mastilo, za sopstvene potrebe.
  5. godine Lamy pušta u promet početničko naliv pero Lamy abc, sa potpuno novim, do tada neviđenim dizajnom, sačinjen od drveta i crvene plastike, koji je predstavljao prvi pisaći pribor specijalno dizajniran za potrebe najmlađih koji uče da pišu. To je bio začetak potpuno novog tržišta za kompaniju.

Narednih godina Lamy lansira danas poznate linije: Lamy swift i Lamy persona  (1990), Lamy spirit i Lamy tri pen (1994), Lamy accent (1998), Lamy pico (2001), Lamy dialog1 (2003),  Lamy pickup, Lamy vivo (2004), Lamy scribble, i Lamy studio ( 2005), Lamy smile, Lamy pickup pro, Lamy dialog2 (2006), Lamy pur (2007), Lamy nexx, Lamy noto, Lamy 2000 titanium, Lamy dialog 3 (2007), Lamy plus, Lamy aquaplus  (2010), Lamy studio Pt (2010), Lamy econ (2011), Lamy scala (2012), Lamy imporium (2015),….

Nagrade

Tada već internacionalno prepoznatljiv, Lamy 1988. godine dobija nagradu ‘’European Design Prize 1988’’ od  Komisije evropskih zajednica.

1996.,2004. i 2010. godine Lamy dobija prestižnu nagradu ‘’Design Oscar’’ za Lamy Pico i Lamy Spirit.

  1. godine za Lamy Dialog1 kompanija dobija najviše nacionalno priznanje za dizajn od Savezne Republike Nemačke, ‘’Good Design Award’’
  2. godine kompanija dobija nagradu ‘’DEKRA Ethik Award’’ za dugoročnu posvećenost socijalnim i etičkim pitanjima i priznanjeza izvrsna dostignuća menadžmenta .

2008.godine za  Lamy dialog 3, prvo penkalo bez poklopca sa rotirajućim mehanizmom, Lamy  uz svetsku popularnost dobija i najveću nagradu za dizajn ‘’Good Design Award of the Chicago Athenaeum’’ a  2010.godine Lamy dialog 3 dobija ‘iF Product Design Award’’ i nagradu ‘red dot Design Award’.

2012.godine Lamy dobija nagradu ‘’German Standards Brand Award’’ u kategoriji penkala. To je postavilo kompaniju u ekskluzivan krug 250 brendova od kojih je svaki ‘amblem za svoju kategoriju’

Danas Lamy proizvede preko 6 miliona pisaćeg pribora godišnje i pristupačan je u 65 zemalja širom sveta.  Sve je više popularan kao visoko kvalitetan pribor nemačke proizvodnje.