Faber Castell

Kompanija Faber Castell je danas jedna od najstarijih i  najvećih proizvođača olovki i drugog kancelarijskog materijala u svetu. Osnovana je davne 1761. godine, od strane stolara Kaspar Fabela, u malom mestu u Štajnu, u blizini Nirnberga i razvijala se narednih godina kroz još sedam generacija. Kaspera nasleđuje njegov sin Anton Wilhelm koji podiže prvu Faber fabriku u Štajnu, i čije inicijale i dan danas nosi naziv kompanije (A.W. Faber).

Najveći prosperitet firma postiže sa četvrtom generacijom, u vreme Antonovog unuka Lothar von Fabera. Ambiciozni Lothar je polagao veliku pažnju prezentaciji proizvoda i kvalitetu, kako sirovina tako i ljudskih resursa pa je na mnogo načina unapredio uslove rada radnika, kvalitet i standard života zaposlenih. Uspostavio je sistem zdravstvenog osiguranja, bankovne štednje i penzija, podržao osnivanje jednog od prvih vrtića u Nemačkoj i davao donacije školama, bibliotekama i drugim obrazovnim ustanovama. Za proizvodnju tadašnjih olovaka koristio je, jedini u to vreme,  grafit iz sibirskih rudnika i već su tada Faber olovke prodavane širom sveta. U vreme proslave stogodišnjice firme Lothar otvara fabriku u severnoj Bavarskoj, gde su proizvođene školske table a kasnije i popularni slajd lenjiri. Za vreme građanskog rata u Americi u Bruklinu Faber otvara fabriku za američko tržište i ubrzo se ta fabrika, na čelu sa Lotharovim bratom odcepljuje od porodične A.W. Fabel firme.

Pored mnogih medalja koje je Lothar osvojio za vreme svog vođstva firme, 1862. godine, tadašnji bavarski kralj Maksimilijan II predao mu je životnu titulu, a tri godine kasnije ga proglasio savetnikom bavarske krune.

1867. godine francuski car Napoleon III, oduševljen uslovima rada Faber kompanije koje su ostalima mogle da posluže za primer, čini Lotara te godine vitezom Legije časti.

1870. godine Faber kompanija ulazi u američki registar kompanije, a kako prethodne 4 kompanije više ne postoje, Faber Castell je danas najstariji brend u Americi. Sledećih godina kompanija ulazi u registre Rusije, Velike Britanije, Italije, francuske, Španije.

Zbog zloupotrebe imena Faber kompanije od strane plagijatora, 1875. godine Lothar uspeva da se izbori za zaštitu autorskih prava.

Jedini naslednik Lotharove imperije bio je njegov sin Wilhelm von Faber koji, okrenut više umetnosti,  nije bio naročito naklonjen poslu a posle smrti njegovih sinova i svoje rane smrti iza sebe je ostavio samo ženske naslednike, njegovu ženu Ottilie i njegove tri ćerke. Nakon smrti Wilhelmove udovice, kompaniju počinju da vode Wilhelmova najstarija ćerka, Baronesa Ottilie, i njen tadašnji muž Grof Alexander od Castell-Rüdenhausen. Zbog želje Lothara da njegova naslednica pri udaji zadrži svoje prezime, kako bi zadržao prepoznatljiv identitet kompanije, Faber kompanija menja naziv u to vreme u danas prepoznatljiv A. W. Faber-Castell.

Nakon što postaje vođa kompanije, grof Castell proizvodi niz visokokvalitetnih “Castel“ olovki koje su pokosile konkurenciju tog vremena a ubrzo nakon njih na tržištu se pojavljuju polihromatske olovke-bojice, u 60 nijansi, koje su kroz nekoliko godina postale vrlo prepoznatljiv vrhunski proizvod među umetnicima.

Nakon 150 godina postojanja kompanije, grof i grofica Faber-Castell se razvode, kompaniju nastavlja da vodi grof Castell, a nasleđuje ga njihov sin, Roland. Nakon I svetskog rada i Faber Castell je kao i mnoge kompanije tada pretrpeo gubitke, mnoge fabrike su konfiskovane. Tek nakon primirja, Faber-Castell je uspeo da povrati prava na brendove u Americi i Kanadi. Roland Faber, po dolasku na čelo kompanije, preuzima i kompaniju koju je u Americi osnovao brat njegovog pradede Lothara a 1967. godine uspeva da otkupi većinski deo konfiskovane kompanije u Sao Karlosu u Brazilu i ona postaje najveća fabrika olovaka u svetu,i do današnjeg dana.

Posle II Svetskog rata, kompanija ponovo uspeva da se povrati i 1948. godine počinje se sa proizvodnjom popularne tehničke olovke za umetnike. Sa pojavom hemijski olovki, Faber-Castell postaje prvi nemački proizvođač olovki koji ih uključuje u svoj asortiman.

Kompanija Faber-Castell nastavlja da, po ugledu na Lothara Fabera, polaže veliku pažnju kvalitetu proizvoda i kvalitetnim uslovima rada. Danas je prepoznatljiv brend kada su u pitanju kvalitetna penkala, hemijske, bojice i markeri.

U periodu od 1960. do 1977. godine osnivane su Faber-Castell trgovačke kompanije u Francuskoj, Austriji, Australiji, Argentini, Peruu, Švajcarskoj, Novom Zelandu. Danas Faber-Castell posluje sa 14 fabrika i 20 prodajnih jedinica, i u više od 100 zemalja.